[intern 入門] 基本靜脈抽血技巧 Basic Venous Blood Taking Skills (1)


我做咗一水骨科都會經常打豆(同打唔到豆),抽血做type and screen 同間唔時嘅 blood culture,另加零零星星嘅ABG。有時又有啲renal/IVDU/paediatric patients,都算係由淺入深咁邊學邊做。

我呢啲抽血技術半桶水嘅人就當然無資格教人抽血啦,寫呢篇嘢嘅目的係因為我係學生時代無人正正式式咁教過我抽血,有好多嘢都係做下做下跟人偷師學返嚟,所以係呢度有個小小嘅summary,等我可以溫故知新得來又可以同啲有興趣嘅同學分享下

除咗基本技巧之外都有其他要注意嘅事項,例如針咀太幼細會haemolyse。我用飛機仔(即係butterfly needle/scalp vein needle)都係21-23G,而「參考」下 IV cannula 就通常係粉紅頭20G,藍頭22G,或者綠頭18G(我都係跟麻醉嘅時候打過一次灰頭16G)所以大家抽血時記住唔好用太幼嘅針,如果唔係haemolyse咗嘅CBC,RFT,特別係type and screen(!)又要拮多病人一次再抽過。不過我覺得如果用vacutainer個真空抽好多時唔夠順嘅話就好易haemolyse,就算粉紅頭都係咁話。

我都俾人抽過好多次血,其實無論針有幾幼細,技術有幾好,痛就一定架啦,所以要做足準備工夫,「快 (swift),靚 (elegant),正 (proper)」,去確保支血抽到,顧及病人同自己安全,減少對病人不必要嘅痛楚,俾病人一個專業嘅形象,同埋可以快啲收工:P

最後送上一幅order of draw比med3/5同學參考下,可以記「藍紅黃綠粉紫灰」,culture行先,但其實最少記住「藍紅綠紫灰」就得啦,因為黃同紅都係serum clot activator(黃色係zep serum clot activator),而粉紅同紫都係EDTA。調轉次序真係會有問題架,我之前一直記錯用紅色樽先,所以有時都會見到clotting竟然會clot咗(我都唔肯定關唔關事)。

不過講到最尾,我都係覺得病人條vein嘅質素係抽血速度嘅關鍵,所以我寧願花多啲時間去揀vein(或者摸熟條artery)。其實有得揀我都唔想拮個病人咁多下㗎......

題外話,呢個世界又真係有人去發展呢樣技術,用紅外線map血管,淨係睇片都爽啦!不過要$5000......美金......

下次得閒研究下唔同嘅打豆技巧......

留言

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

[Intern 入門] 打豆/HepBlock 技巧 Intravenous Catheter

[intern 入門] 實習選擇指南