[醫書直說] Med 5 心得 Recommendations

可持續地學習應該係 med 5 嘅重點。如果仲係諗住好似以前咁hea住讀,得過且過,今次會危險啲啦,因為呢一年要讀嘅嘢太多啦,除非你係天才(咁我唔係啦)。一開始 med 5 係先嚟一個月嘅 refresher course,將你由 elective 嘅天堂帶返嚟現實嘅地獄,一邊上 lecture 一邊諗自己今年究竟有幾多書要讀,由其係當你完全唔知個 lecturer 噏乜......

成個 med 5 除咗內科,普通外科同骨科呢啲 med 3 已經有嘅科目之外,仲有好多再細分嘅外科,例如神經,心胸肺,小兒,整形,泌尿,耳鼻喉,仲有放射,麻醉,眼科等等,同時內科都需要讀得更深入。外科就完咗水會有考試,其實幫助你記憶同溫習,十分有用,所以請好好認真準備 end module exam。另一方面內科只會有一個臨床考試(OSLER),但佢對考 final 嘅 OSCE 其實冇乜幫助,而你亦需要好好記住你學到嘅知識,因為無考試幫你記啦。

我有好多同學都係以 J Notes為主去應付內外兩科,因為佢實在係太好用,都幾包羅萬有。我就依然係睇書都,再配以 Notes 為副。後期臨近考試,我就開始以 J Notes 同埋 H Notes 做骨幹,再加以 lecture notes,自己嘅 notes 同埋書本嘅 notes,成為集百家之大成嘅終極 Notes。我現在仍然非常感激當初嘅我做咗呢個決定,使我能夠順利過渡 Final MB。我利用咗 Evernote 作為我整理同更新知識嘅平台,佢除咗可以方便地整合資料,仲可以隨時隨地用電話電腦上網睇番,仲可以search,非常方便上 ward 被問到口啞啞時快速睇下。(PS 有興趣嘅話可以用呢條 link 註冊,可以有免費一個月Evernote Premium!)

如何整理筆記作考試溫習用 How to organise your notes for exam revision

基本臨床技巧 Basic clinical skills
我就自覺自己 med 3時唔夠勤力,唔夠料,所以去到 med 5 都依然會睇 Talley,溫故知新。而其他 made easy 都可以升一級,睇下啲問題識唔識答去應用番啲知識。
內科 Internal medicine
主要兩類書,一類書料,一類考試。我覺得最有用嘅書料書梗係我愛書 Pocket Medicine 啦。其他我覺得有用嘅書包括 Neurology,Houseman Handbook等。而常見嘅考試書都係白書,金銀書,同埋Pocket Book for PACES,呢啲都係我哋好多人用嚟準備OSCE用。
外科 Surgery
普通外科嘅書都係有兩大類,有考試用嘅OSCE書,亦都有書料用嘅Washington Manual,不過我哋亦都有好多好好嘅 lectures 所以我書料都係睇返 lectures 再加少少書就 ok。雜surg 就可以睇 toronto notes 同埋 recall,再加埋佢哋自己嘅 lectures都應該足夠。
  • 推薦
    • MRCS Part B OSCEs: Essential Revision Notes 2e (2010)
    • Clinical Cases and OSCEs in Surgery 2e (2011)
    • The Washington Manual of Surgery 6e (2012)
    • Surgical Recall 6e (2011)
    • The Toronto Notes (2012)
  • 其他
    • Lecture Notes on General Surgery 12e (2011)
    • Bailey & Love's Short Practice of Surgery 25e (2008)
骨科 Orthopaedics
骨科都算係教得唔錯,有佢哋自己嘅 lecture,bedside同clinic都安排得好好,但係另一方面佢喺考試內佔嘅比重都比較大。Toronto 提供咗一個幾好嘅 overview,而 pocket book就有啲比較實用嘅資料。
  • 推薦
    • The Toronto Notes (2012)
    • Pocketbook of Orthopaedics and Fractures 2e (2006)
  • 其他
    • Apley's System of Orthopaedics and Fractures 9e (2010)

留言

這個網誌中的熱門文章

[Intern 入門] 打豆/HepBlock 技巧 Intravenous Catheter

[intern 入門] 實習選擇指南